Kaybolan Sesim




Her gün aynı demi. Bi başlayamadın okuman gereken kitaba. Bi izleyemedin şiddetle tavsiye edilen o filmi. Bi araştıramadın şu yeni dünya düzeni muhabbetini. Bişey var demi. Bi olmamışlık olamamışlık var. Bi başladın mı sonu mutsuz bitecek bir girdap var. Herşey çok karışık gibi. Cevaplanamayan soruların var. Daha doğar doğmaz başlıyor yangınlarımız. Herkesin bi açlığı var: Fabrikatörün beşinci bir villaya, futbolcunun ikinci bir sevgiliye, ustanın çırağa.. Bu ihtiyaçlar giderilebiliyor ama sanki senin ihtiyacın; giderilmesini bırak tespit dahi edilemiyor gibi. Anlayamıyorsun hayatı. Sana hayat bilgisi dersinde neden yaşadığını neden bu şekilde olduğunu anlatmıyorlar tabi. Büyüdükçe içindeki koro da güçleniyor. Herşeye argüman bulabiliyorsun. Herşey saçma veya herşey mantıklı gelebiliyor. "Yaa üffff eee anlatıver, ne diyorsun?" Dur be kardeşim celallenme hemen. Dilimiz döndüğünce kendimi ve bi nebze de olsa seni rahatlatma adına birşeyler fısıldıyorum sabrediver azıcık.. Hayat gerçekten çok garip ve gizem dolu. Bu yetmezmiş gibi Türkiye gibi bir ülke de doğup yaşıyorsun. Türksün, Müslümansın, evet peygamberin Hz. Muhammed, evet vatanı Ataya borçlusun, evet Mevlananın 7 öğüdü, evet Ak parti kötünün iyisi, evet pkk vatan millet düşmanı ama türk kürt kardeştir çünkü çanakkale de berab... Biliyorsun, bıkıyorsun, tiksiniyorsun. Aynı şeyler aynı yarana merhem olmuyor. Büyük bir ateşin içinde sorgulayıp düşünürken, araştırıp okurken İbrahim mucizesi bekliyorsun. 'Ne oluyoruz ya' derken buluyorsun kendini. Öğrendiğin herşey yalan. Herşey çıkmazda. Bildiğin inandığın herşeyin aksi var ve onlar da yanıbaşında bi tık ucunda. Allah var/ Hayır yok saçmalama - Türksün sen/ Ne türkü deden ermeni senin - Hanefisin unutma/ Mezhep yoktur/ Vardır ama az var - İşte burda da bu mesaj var anladın demi/ saçmalama le kafayı komplo teorisi ile bozmuşsun - Yönetilmek için devlete ihtiyaç yok/ Faşist olmayacaksa olabilir aslında/ Devlet olmadan halk olamaz - Orucu bozarsan 61 gün tutacaksın/ Bi din kolaylık dini saçmalama - Peygamber hadis yazmayı yasaklamış bak işte/ Hadissiz Kuran anlaşılmaz diyor ama bu hadiste de onu napacan - Kader yok senin gayretin var/ Ee peki uçakta bi sen kurtuluyon o zaman kader değil mi? - Başkanlık sistemi millet için kesinlikle daha hayırlı bak çünkü/Ya amaç belli işte başkanlık gelecek gemicikler artacak - Ya beni dinle; ben 5 maddeyle Atatürkün nasıl vatan din düşmanı olduğunu anlatayım sana/Mussstaaafaa Keemaalinnn Assskerlerriyiizz - Öğle namazı niye 4 rekat/ Öğle namazı 4 değil 10 rekat/ Öğle namazı diye bi namaz yok - Kalbim temiz demek yeterli değil haccına da gideceksin/ Hacca gidince kalbini (omoyla) temizliyorlar...


Allah varsa bizi niye yarattı diye ergence düşünüyorum. Evet kulluk etsinler diye yarattı biliyorum sakin ol mümin ekşici. Sorulan sorulara ezbere ayet numaraları yapıştırmak da moda oldu. Bişey soruyorsun derdine çözüm olmak seni anlamak değil olay şak Kalem suresi 6. ayet şak Enam suresi 21. ayet.. Amaç cevap vermiş olmak. Aman altta kalmayalım. Allah 2 huri eksik verir sonra. Yani şunu soruyorum. Aklımın alamayacağı kadar büyüksün, mükemmelsin, harikasın ee peki diyor insan neden evreni insanligi yarattin. 'Bunu sormaya hakkın yok ki ama' demek cevap değil maalesef. "Oturup köşende çayını iç sana ne şundan bundan. Böyle bir imtihan sistemi cennet cehennem ahiret felan çok mu hoşuna gidiyor. Rahatlık mı battı? Keyifli mi oluyor Hitleri izlemesi felan. 'Haha mal ya cehennem de yanacak haberi yok salağın' mı diyon acaba." Kendi kendime dalıyorum işte böyle. Hazır cevaplardan bıktım. Ciddiyim korkunç bir anlamsızlığın çaresizliğin içinde kıvranıyoruz en azından kendi adıma konuşayım. Küçükken öğrendiğim bir bilgi de doğru olsun be kardeşim. Kuran açık kitap anlaşılır kitap kusursuz kitap tahrif olmamış kitap. Abi namazların vakitlerini öğreneceğiz rekatlarını öğreneceğiz 30 ekip kırk takla attı öyle tepsit etti. O bile yüzde yüz değil. Namaz kılacaksın farz olacak dinin direği diye anonslar yapılacak ama nasıl olduğuna dair ne olduğuna dair bi bakayım dediğinde dokuz doğuracaksın. Hayırdır kardeş fazla sorgulmaktan az ateist oldun gibi diyebilirsiniz. Ben sadece ezbere iş yapmaktan bıktım. Ezbere türk olmaktan ezbere inanmaktan ezbere Atatürkü gömmekten ezbere ateistlere cevap sokmaktan bıktım. Başkalarına ne diyecem diye kıvranırken kendi sancılarımı hafife aldım. Diyorum ya bi olamamışlık var. Hayat - din - varlık bir pazılsa çoğu parça gerçekten eksik gibi. Gücümüz tahammülümüz azalıyor. Bitkin düşüyoruz. Sen kafayı yerken böyle akinolu toma gibi kimse de aferin demiyor tabi. Okuyoruz çünkü biz. Para kazanmak zorundayız. Çünkü neden; paramız yok da ondan. İlaç gibi anlamlara zamanımız yok bizim. Neye elini atsan kuruyor. Neye güvensen fason çıkıyor. Heryere çekebilirsin bu dediğimi. A haberi izle; devlet hükümet mükemmel, seninleyiz reyiz. halk tvyi izle; arkandayız dikkat et reyiz. yeni şafağa göz at; ambülans gidiyor ama ateş açıyormuş o.. çocukları, halifemiz napsınn. sözcüyü eline al; ak sarayın wcsi 500 metrekareymiş.. Bunlar en basiti.. Samimi olarak düşünüyorsan dertliysen inan ki yalnızsın. Kimse derman olamaz inan bana. Yine çözüm az önce hesap sorduğun Allahta. 'Ben tanımadan tanımlamam. Arapça okumak değil anlamak önemli. Mezhep yok demem ama mezhebimi de din yapmam. Atatürkü gömmem ama tapmam da. Ak partiye sempatim olabilir ama kesinlikle eleştiririm'. Oooo afferin sanaaa.. Walla harikasınn. Harcanıyosun yemin ediyorum. Ak sarayı sen hakediyorsun walla. Anasını satayım kendimizi iki risaleciyle iki kemalistle kıyaslıyoruz hemen bi yerimiz kalkıyor. Dünya 5 kişiden oluşuyor sanki. İki okuduk iki ayet ezberledik bingbengi Kuranda buluverdik ne de coşuverdik. Burada acı olan şu oldu: Sevincimiz; boşluğumuza bir nebze olsun anlam doldu diye degil cevap bekleyen eleştirmenlere ahanda işte diyebilmek oldu. Diyorum ya başkaları için yaşar başkaları için düşünür olduk. Etrafımız samimiyetsiz kendi iç sesininin volümünü kısmış çakma sorgulayanlarla doldu.
Eğer din siyaset felsefe tarih insanlık dünya bunlar dikkatini zerre çekmiyorsa buraya kadar konuştuklarım gereksizdir senin için kızmıyorum sana. Bi de sana kızarsam iki sayfa da sana laf etmem gerekecek. Sen baktın sarmıyor bırak geç. Ama az veya çok ilgiliysen dediklerimi bi düşün. Amacım seni de derde sokup evde kokteyl yapmak degil sadece okuyan araştıran insanlara sırf bu özelliklerinden dolayı samimi olamayacaklarını vurgulamak. Klişe sorulara bi ayet yapıştırıvermek klişe cevap vermekten farklı olmayabiliyor.
Bi düşün; 'evet isra 13.. Kaderimiz irademize bağlı. Alın yazısı hakların afyonu. Ne ekersek onu biçecez. Evet Allah torpil geçmeyecek..' Tamam Küçcük bayındır; menzilciden farklı olduğunu kanıtladın. Direk ayet söyledin afferin sana. Ellerimizi açıp niye dua ederiz ya o zaman. Az da olsa saçma gelmiyor mu sana. Ne diyeceksin; Allah ım ne olur bana ev ver. Inandığın Allah ne diyecek; çalış kazan al evini. Allah ım ne olur çok çalışayım. Allah ne diyecek; e çalış elinden alan mı var? Allahım ne olur yardım et. Allah Allah diyecek Allah da.. Ya ben sana demedim mi ne ekersen onu bicersin diye beni niye çağırıp durun?
Dua yı nasıl tasavvur edeceğiz? Allah ı hayatın neresine koyacağız? İnandığımız Allah hayatın neresinde ne kadarında? Çalışıyoruz elimizden geleni yaptık mi tabiki tartışılır belli değil fen lisesi olmadı. Anadolu oldu. Ve o ilahi ses; 'Eee hayırlısı burasiymis.' Offf beee.. Hemencecik hazır o adam orada demi.. Kalorifer peteginin dibinde oturan bir komşumuzdur kimi zaman o ulvi cevap sahibi. Imdada yetisiverir hemen. Zamanla anlarsın o sözlerin gerçekten geçistirmelik ve altının boş olduğunu. Amann canım hayırlısı buymuş.. Yani şey diyor sana; bak fazla kafa ütüleyecen gibi aristolaşmaya gerek yok olacağı bu hayırlı de geç... Allah emeğinin karşılığı olarak sana burayi uygun görmüş de geç. Tamam Selami abi öyle diyeyim. Anadolu lisesinde 3. sınıfta bana matematik hocam tecavüz etti Selami abi, gerçekten emeğimin karşılığını almış mıyımdır? Fen olaydı belki öğretmenler odası full üstümden geçecekti orası daha hayırlı gibi geldi de onun için bi sana danışayım dedim. Selami abi çoktan kayıplara karışmıştır zaten.
Abi evet araştırdık başımıza ne gelirse kendi ellerimizle yaptıklarımız yüzünden geliyor. Alkışladılar evet suçu Allah a atmıyoruz. Bir olayla karşı karşıyasın. Ayyaş biri arabayla, sen kaldırımda yürürken tepene çıkıyor daha on yaşındasın. 80 yaşına kadar kolu bacağı sakat bi yerleri eksik yaşıyorsun. Hata arıyorsun kendinde ben ne yaptım da bunu hak ettim diye. Yok hiç bisey yok. Allah a da bişey diyemiyoruz. Armut gibi kalıyoruz iki sıkışan kasanın arasında.

Meramım şu aslında; çoğu basit gelen söz, ifade, dua, dilek, öğütlerin anlamsız gelmesi ve seni tatmin edememesi. Çoğunun içinin doldurulmaması. Paket din paket ideolojilerin var olduğu kadar paket sorgulamalar ve paket yanıtların da olabileceği.. 'Geleneksel din anlayışı, komünizmin sosyalizmin devrimin yanlış anlaşılması, parti fanatikliği, şirk bulaşmış iman...' bunlar olmasın sadece yıkmamız gereken tabular. Bunlardan çok daha önce kendimize bile söylemekten çekindiğimiz nice duvarlarımız var.

Her gün aynı olmasın işte. O yarım kalan işlere devam et demiyorum. Bi başlayamadığın okuman gereken kitabı bi izleyemediğin şiddetle tavsiye edilen o filmi bi araştıramadığın şu yeni dünya düzeni muhabbetini bi kenara koy ve kendine kulak ver.

Kan kaybeden hasta yüreğine neyin var de...

Yorumlar

  1. Cok boyutlu düsünüp, büyük resmi görebilen, cözüm üretmeden önce problemin boyutlarini bütün yönleri ile ortaya koyabilen ve cözüme yönlendiren akil ve gönüle selam olsun!..
    Böyle insanlarin varligini gördükce yarinlara dair kaybolan ümidim yeniden yeseriyor!..
    Yüreginize saglik!..

    Özlem Dilek Cengiz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Şerefsiz Bir İnsanım

Hayatın Kaynağı / AYN RAND

OKUR-YAZAR OLMAK/OLMAMAK